Veelgestelde vragen
In onderstaand overzicht vindt u de meest gestelde vragen (en natuurlijk de antwoorden). Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op via telefoonnummer 06–24107561 of stuur een e-mail naar info@werkfruitbox.nl.
Waarom moeten we fruit kopen via Werkfruitbox? Ik kan toch zelf ook fruit kopen of via een online supermarkt?
Wij durven wel te stellen dat ons fruit minimaal van dezelfde kwaliteit is dan bij een reguliere winkel. Voor u zal het gemakkelijker zijn om fruit bij ons te bestellen; het bespaart u tijd en moeite. Bovendien zult u merken dat de kosten nagenoeg op hetzelfde niveau liggen. Tevens verzorgen wij een professionele uitstraling en presentatie.
Hoe komt het dat werkfruit fiscaal aantrekkelijk is?
Via onze 4 wekelijkse, digitale factuur zal dit bij de Belastingdienst opgevoerd kunnen worden als “betaling in natura”, waardoor de gehele werkfruit box in de zogenaamde nihil-waardering valt. Op deze wijze kunt u de gehele fruit box , alsmede de BTW van de belastingen aftrekken.
Hanteren jullie ook afleverkosten?
Nee, dit berekenen we niet door aan de zakelijke klant. Wij beschouwen dit als service.
Hoe kan ik klant worden en hoe moet ik een bestelling plaatsen?
Dat gaat heel eenvoudig. Als u contact met ons opneemt (via de website, mail, gsm bericht of in een persoonlijk gesprek), dan kijken we wat uw wensen zijn en hoe we deze kunnen laten vervullen.
Wij hebben meerdere vestigingen in verschillende plaatsen of meerdere kantoren binnen een bedrijf. Kunnen jullie dit ook beleveren?
Jazeker! Als u aan ons doorgeeft waar u de box wilt hebben, dan regelen wij dat!
Wat zijn jullie aflevertijden?
Wij leveren altijd af op een geschikt tijdstip in overleg met de klant. Elke klant wordt ingedeeld in een bepaalde route, dus het tijdstip wordt in een venster geplaatst.
Hoe weet ik of de kwaliteit van jullie fruit goed is?
Wij doen alleen zaken met gerenommeerde producenten / leveranciers. Zij controleren onze bestelde orders en wij checken deze als ze bij ons afgeleverd worden. Zodra we uw box vullen, vindt er nog een kwaliteitscontrole plaats. Zo bent u dus verzekerd van een gedegen, kwalitatief product!
Bovendien vinden we dat kwaliteit en service onze belangrijkste, onderscheidende factoren zijn, dus hier doen we geen enkele concessie aan.
Staat de samenstelling van een fruitbox vast?
Nee, in principe staat de inhoud van een box wel vast. Gelukkig kunt u kiezen uit verschillende inhoudsvarianten. En mocht u een andere samenstelling wensen, dan horen we dat graag van u; dan passen we dat natuurlijk graag aan!
Bij ons op het werk eet men minder van een bepaald soort fruit. Is het mogelijk om dit aan te passen?
In overleg is alles mogelijk. Neemt u contact met ons op, dan kunnen we gezamenlijk bekijken wat voor u de beste oplossing zou kunnen zijn.
Kunnen wij ook een fruit krat bestellen met 1 soort erin?
Natuurlijk is dit mogelijk. Als u contact met ons opneemt om over de mogelijkheden te praten dan komen we daar vast en zeker uit.
Is het mogelijk om grotere aantallen te bestellen dan de aangeboden inhoudsvarianten?
Dit is zeker mogelijk. Wij komen graag met u in gesprek om hierover van gedachten te wisselen.
Wij houden ook erg van ander fruit (aardbeien, druiven, gele kiwi, perzik, nectarine, kersen, bessen, meloen, snack komkommer/tomaatjes e.d. Kunnen jullie dat ook leveren?
Jazeker kunnen we dit leveren. Dit zijn echter minder gangbare fruitsoorten en hier zit een ander kostenplaatje aan. Dit leggen we graag aan u voor in een persoonlijk gesprek.
Ik heb een bedrijf met 2 man personeel. Kan ik dan wel een fruit box bestellen?
Ja dat kan. In onze kleinste fruitbox zit 10 stuks fruit. Met uzelf meegerekend, kunnen jullie dan elke dag per persoon een lekker stuk fruit eten.
Ik heb een eenmanszaak zonder personeel. Kan ik dan wel een fruit box bij jullie bestellen?
Natuurlijk kan dat. Let dan wel goed op dat dit niet fiscaal aftrekbaar is! Deze rechtspersoon valt buiten de categorie waarin de nihil-waardering van kracht is. Check de website van de Belastingdienst voor de meest actuele informatie. En u dient echt van fruit eten te houden😊
Mijn medewerkers zijn vaak onderweg of ergens op locatie aan het werk. Is het dan wel handig om een fruit box bij jullie te bestellen?
Een van de voorwaarden is dat de medewerkers op elk gewenst moment het fruit kunnen nuttigen. In dit geval zal dat niet zo zijn, echter, waarschijnlijk zijn deze medewerkers wel een paar keer per week aanwezig bij jullie op de zaak. Op deze momenten kunnen ze natuurlijk ook een lekker stuk fruit pakken.
Is het fruit lastig te eten op de werkplek?
Nee, zeker niet! Wij kiezen bewust voor makkelijk en snel te consumeren fruit. Bijvoorbeeld een ananas of een mango is ook heerlijk, maar deze vruchten zijn vaak iets groter en dit is wat lastiger te eten. Hier heb je vaak een mes, bordje en servetjes bij nodig.
Kan ik ook een box bestellen met alleen biologisch fruit?
Dat is zeker mogelijk. Biologisch is iets minder gangbaar dan traditionele teelten, maar wordt tegenwoordig wel steeds populairder. Informeert u gerust naar de mogelijkheden.
Moet ik wekelijks fruit afnemen of zijn er ook andere momenten mogelijk?
Als u 1 maal per 2 weken of 4 weken wilt bestellen, is dat geen enkel probleem. Wij zien wel het liefst dat er structuur in de periodieke bestellingen zitten. Dit in verband met de orders die wij doen bij de producent / leverancier en vanwege de inplanning van het werk en de indeling van de routes.
Wat doen jullie aan MVO / duurzaamheid / milieu?
Op onze website staat een pagina gewijd aan MVO en wat wij hieraan doen. Dit vinden wij zeer belangrijk in de bedrijfsvoering van Werkfruitbox. Ook streven we ernaar om een papier- en plasticloze werkomgeving te (be) houden.
In welke regio leveren jullie?
Wij leveren in principe in een gebied van 60 minuten rijden vanaf Lemmer. Dat is in heel Friesland (muv de Waddeneilanden) en dan grofweg een grote cirkel van de stad Groningen, Assen, Hoogeveen, Zwolle, Apeldoorn, Amersfoort en Almere. En in overleg zijn andere plaatsen natuurlijk ook mogelijk.
Ben ik gebonden aan een abonnement of vast contract?
Nee. Dat is niet meer van deze tijd vinden wij. We geloven stellig in de voordelen van fruit en de gezonde uitstraling ervan! In onze Algemene Voorwaarden kunt u hier meer over lezen. Elke overeenkomst is per 4 weken te wijzigen of op te zeggen.
Ik ben niet geheel tevreden over de kwaliteit of de service.
Mocht u onverhoopt een klacht hebben over de kwaliteit of de service, dan komen we graag in persoonlijk contact met u. Uiteraard gaan we ons uiterste best doen om dit te verhelpen! Eventueel beschadigd fruit ruilen wij natuurlijk kostenloos om.